אתר אינטרנט זו השקעה עסקית שאנחנו עושים אחת ל-5 שנים בערך. כל חמש שנים פונים לחברה שתחדש לנו את האתר ותתאים אותו לשנה בה אנחנו נמצאים. לעסקים רבים יש את הנטייה לחסוך בהשקעה זו והנטייה היא לפנות למתכנתים מתחילים או בוני אתרים בפלטפורמות השונות בכדי להשלים את משימת השדרוג.
בפועל, מי שמרוויח מהתהליך הם אלה שדווקא החליטו לבנות את אתר האינטרנט שלהם עם חברה לקידום אתרים שיודעת לקחת את מצבו הקיים של האתר ולמנף אותו למעלה לעבר העמוד הראשון בתוצאות החיפוש.
שמבצעים שדרוג אתר או בונים אתר חדש לגמרי, יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון בהיבט של הקידום האורגני ורק
חברה לבניית אתרים העוסקת גם בקידום אתרים תדע לייחס חשיבות לכל הפרמטרים הנוגעים לנושא הקידום:
- הפניות 301 במידה וצריך
- מבנה כותרות נכון באתר
- מבנה קישורים תקין
- שיפור מהירות לאתר החדש
- אבטחה
- תגי קנוניקל
- וכדומה
אז בשביל לעשות קצת סדר, נרחיב בנוגע לסעיפים שציינו למעלה
הפניות 301
אם בונים אתר אינטרנט חדש לגמרי ולא עושים רק שינוי לעיצוב הקיים, יש לבצע הפניות 301. מה זזה אומר בעצם?
שאם נניח באתר הקודם שלנו היה לנו עמוד שהURL שלו נראה ככה domain.com/אודות והיום הURL שלו נראה domain.com/
about , משמע כתובת העמוד השתנתה.
למה זה מעניין אותנו? גוגל מכיר את העמוד הישן, הוא דירג את העמוד הישן והוא מציג את העמוד הישן בהתאם לביטויים רלוונטיים בתוצאות החיפוש.
ברגע ששינינו את הURL גוגל כבר לא מכיר את העמוד והעמוד מתחיל את כל תהליך הדירוג מאפס. הוא מאבד את הכוח והוותק שהיה לו עד עכשיו ובעצם מתחיל מהתחלה.
מבנה כותרות נכון
אם בעבר לא היתה חשיבות למבנה כותרות התקין של התאר, הרי שהיום יש חשיבות גדולה להיררכיית הכותרות באתר שלנו. הכותרות מקבלות היררכיה של H1 עד H6.
הכותרת החזקה ביותר בעמוד היא H1 והיא אמורה להופיע פעם אחת בלבד בכל עמוד. בנוסף היא צריכה להכיל את מילת המפתח המרכזית של העמוד.
בדקו שאכן יש כותרת H1 פעם אחת בלבד. בכותרות H2,H3 ניתן להשתמש יותר פעמים כאשר H4 ומעלה כבר פחות רלוונטיות לקידום.
מבנה קישורים תקין
גם לאופן בו הקישורים שלנו נראים באתר יש חשיבות. צריך לוודא שאכן יש היררכיה נכונה ברמת הקישורים ושהקישורים ידידותיים למשתמש ולגוגל – כלומר, כתובת העמוד היא לא משהו כמו domain.com/p=123
אלא משהו עם משמעות.
בנושא העברית/אנגלית יש חילוקי דעות אך ההמלצה שלנו היא שהURL יהיה בשפת האתר.
שיפור מהירות לאתר החדש
אחד הדברים החשובים ביותר באתר האינטרנט שלנו זה חווית המשתמש. מהירות היא אחת הפרמטרים הנוגעים לחווית משתמש ואנחנו אוהבים לשים על כך דגש. כדי שהאתר שלנו יהיה מהיר, אנחנו צריכים לוודא בעיקר שאנחנו מעלים לאתר שלנו תמונות בפורמט נכון, מכווצות ככל האפשר אבל מבלי לפגוע באיכות.
ישנם עוד דברים רבים הנוגעים למהירות האתר אך היה לנו חשוב להדגיש במקרה זה את עניין התמונות.
בהצלחה בבניית האתר החדש.