יכולים לדמיין את החיים שלכם בלי אפליקציות? כנראה שלא ואתם לא לבד. נכון לשנת 2020 היו זמינות להורדה בחנות האפליקציות של גוגל פליי 2,870,000 אפליקציות ובאפ סטור היו זמינות כ-1,960,000 אפליקציות.
הנתונים הללו מבשרים על כך שזירת האפליקציות לא עוצרת לרגע ואנשים משתמשים ביישומים למגוון רחב של מטרות: יומן, הודעות, ספורט, עיצוב, ועוד. אין ספק שלרעיון מאחורי האפליקציה חשיבות רבה ויזמים רבים נדרשים לחשוב כיצד תעבוד האפליקציה וכאן נכנסים לתמונה מפתחי אפליקציות שאחראים על הוצאת החזון אל הפועל.
עיצוב אפליקציות הוא חלק בלתי נפרד מתהליך יצירת האפליקציה והאטרקטיביות שלה כך שהיא תציע חוויית משתמש טובה ואטרקטיבית ואנשים ירבו להיעזר בה ולאורך זמן.
במה שונה עיצוב אפליקציות מעיצוב אתרי אינטרנט?
עיצוב אפליקציות נבדל מעיצוב אתרי אינטרנט במגוון פרמטרים כאשר האפליקציה לרוב תצטיין בעיצוב יותר נקי כדי להפחית עומס ולשפר את ההבנה וחוויית הגולש והממשק כמו גם את קצב הטעינה. חשוב שהמסר יהיה ברור, הפעולות הנדרשות מוגדרות וגלישה נוחה ולא מסובכת. לרוב גם אחרי תכנון כדאי לבצע אופטימיזציה של מבנה, תוכן ועיצוב על מנת למזער תמונות או להפחית משקל מסרטוני וידאו ולשפר את קצב הטעינה.
מבחינת צבעים, חשוב לבחור צבעים שיהיו נוחים לעין המתבוננת וימשכו את המשתמשים ויתחברו גם למסר והעיצוב יתבסס גם למבנה האפליקציה.
ישנם סמלים מוסכמים שחוזרים מיישום ליישום כמו סמל של מעטפה או סמל של שיתוף שהפעלתם מבוססת על ידיעת המשתמש מה כל סמל.
הדינאמיות קריטית, כי המשתמש צריך להיות מסוגל לקרב ולהרחיק את המלל, לבחור תמונות או להגדיל סרטוני וידאו שיתמזגו בדרך הרמונית ביישום. כמו כן, המעבר מדף לדף ותצוגת הקטגוריות או ההיררכיה שלה צריכים להיות בעיצוב ברור עם מלל קריא המודגש על גבע הרקע הנבחר שלא ירצד ויהיה נעים לעין.
לרוב יש לשמור בעיצוב על השוליים ועל עיצוב לחצנים או כפתורים המבליט את הכפתורים כך שקל למצוא ולזהות היכן ומהו כל כפתור. יש לזכור שכל המידע מוכנס לשטח קטן יחסית ולכן יש לרכז את האינפורמציה והאלמנטים אך לא ברמה שתפגע בחוויית המשתמש. נושא הניווט באפליקציה מקבל תשומת לב כך שיהיה קל לאתר את המידע או להגיע למקומות מסוימים בתוך האפליקציה עצמה, למשל, במעבר פשוט בין מסכים וביצוע פעולות.
אסטרטגיה שיווקית ועמידה בהנחיות של חנות האפליקציות
חשוב להשקיע גם חשיבה אסטרטגית שיווקית ומכירתית במיוחד אם מדובר ברכישה דרך האפליקציה, מעבר לסל קניות ולתשלום. כיצד ניתן להניע את המשתמש לבצע את הרכישה באמצעות העיצוב – העלאת מסרים שיווקיים, הדגשת מוצרים מסוימים, אפשרות להתבונן במוצר במגוון דרכים ועוד. יש לקחת בחשבון גם את נושא הטאץ' והאינטראקציה של המשתמש עם האפליקציה ותכנון הפריסה צריך לבוא בסינכרון ביצירת אזור ידידותי לאגודל. כמו כן, יש לשים לב לכללים של הנגשת האפליקציה לבעלי מוגבלויות.
לחנות האפליקציות הן של אנדרואיד והן של אפל יש סטנדרטים שעל פיהם מתקבלת האפליקציה לחנות ויש לבדוק מהן ההנחיות על מנת לעמוד בדרישות.